donderdag 18 februari 2016

Vrij in gevangenschap


An English version after the second picture


Met mijn jaarkaart bezoek ik regelmatig vogelpark Avifauna. Meestal op uren waarin ik vermoed niet veel andere bezoekers tegen te komen. Veel fotografen kiezen dezelfde uurtjes en het is dan ook vaak een onderonsje.

Het gedeelte rond de grote vijver -waar de dieren los rond lopen- is mijn favoriete plek. Meestal zitten er ook wilde vogels die het wel makkelijk vinden om mee te eten uit de grote pot. 

Vaak zit ik laag tussen de dieren te fotograferen, terwijl zij gewoon doorgaan met hun bezigheden. Ideaal dus. Op één zo’n dag sta ik naar (en tussen) de roodhalsganzen te kijken als ik plotseling wat tegen mijn enkel voel duwen. Bij mijn voeten staat een roodhalsgans me aan te kijken om vervolgens nog snel even in mijn broekspijp te pikken. Zeker een rot humeur, denk ik nog. 

Een paar weken later overkomt me hetzelfde als ik de Maki’s fotografeer. In dat deel lopen ook de Parelhoenders. Terwijl ik even niet oplet begint één van hen in mijn broekspijp te pikken. Ik doe een stap opzij. Het maakt geen indruk. De hoender gaat gewoon door. Kennelijk lijkt mijn broekspijp op een kennis van ze waar ze een hekel aan hebben. Uiteindelijk wint de vogel en stap ik maar op. Ik hoop maar dat ze me de volgende keer niet meer herkennen. 

In dit blog de Ringstaartmaki's. Onderstaande foto’s zijn op verschillende dagen gemaakt. 



Ringstaartmaki/ ring-tailed lemur (Lemur catta)


Free in captivity

With my annual season ticket I regularly visit the Avifauna bird park. Usually at hours when I suppose not to encounter many other visitors. More photographers choose the same hours and often it is a social gathering.

The area around the large pond -where you can walk freely amongst the animals- is my favorite place. Usually there are also ‘lazy’ wild birds that join the park birds during feeding time. 

Because I often crouch between the animals while I photograph they continue their activities without paying attention to me. Perfect! On one of such days when I stay between the red-breasted geese to watch and photograph them, I suddenly feel something push against my ankle. At my feet is a red-breasted goose looking at me and quickly he pecks in my leg. Maybe he's in a bad mood, I think.

A few weeks later, the same happens when I photograph the ring-tailed lemurs. In this part of the park are also Guineafowls. While I don't pay attention one of them begins to peck in my leg. I step aside. It doesn't impress him. The Guineafowl continues. Apparently my trousers looks like an acquaintance of them that they don't like. At the end the bird wins and I go away. I hope they won’t recognize me next time. 

In this post the Ring-tailed lemurs (Lemur catta). The pictures beneath were taken on different days. 
  

Ringstaartmaki/ ring-tailed lemur (Lemur catta)

Ringstaartmaki/ ring-tailed lemur (Lemur catta)

Ringstaartmaki/ ring-tailed lemur (Lemur catta)

Ringstaartmaki/ ring-tailed lemur (Lemur catta)

Ringstaartmaki/ ring-tailed lemur (Lemur catta)

Ringstaartmaki/ ring-tailed lemur (Lemur catta)

Later toegevoegd:

Ringstaartmaki/ ring-tailed lemur (Lemur catta)


Vergroot zijn de foto's mooier. Klik daarvoor op de eerste foto.
The photos are enlarged even more beautiful. Click on the first picture.


Allemaal bedankt voor de reacties en lovende woorden op de foto's van mijn vorige blog "De mooiste van 2015".

Het zal jullie vast al opgevallen zijn dat ik de laatste tijd wat minder blogs plaats. Ik heb besloten het wat rustiger aan te doen om ook tijd over te houden voor andere hobby's. Zo heb ik afgelopen zondag met een 800 man tellend koor meegezongen in een concert. Een geweldige ervaring. Maar ook daarvoor heb je vooraf veel studietijd nodig. Toch jammer dat een dag maar 24 uur heeft. Ik blijf jullie volgen, maar in een iets ander tempo.

Thanks to all my friends abroad for your nice comments and praising words on my last blog. 

Probably you'll already have noticed that I place less posts lately. I decided to slow down a bit to leave also time for other hobbies. Last sunday, for example, I sung in a concert in a choir of 800 hundred singers. An amazing experience. But it took a lot of study time in advance. Too bad that a day only have 24 hours. I keep following your blogs, but in a slightly slower pace.


Groetjes/ Greetings from the Netherlands, Joke

55 opmerkingen:

  1. Hoi Joke.

    Wat mooi en lief is dit.
    Zo leuk met dat pootje voor zijn/haar neus en die samen bij elkaar.
    Ha, ha,hoop dat je volgende keer geen pikkers hebt, je staat dan toch niet op je gemak meer.

    Prachtige foto's Joke.

    Groettie van Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Joke,
    Wat mooi wat je hier laat zien. Geweldig die koppies van deze ringstaartmaki's. Erg mooi en lekker close gefotografeerd.
    Avifauna is een prachtig park. Ik vind vooral dat grote gedeelte rond dat water erg mooi met al die vogels zoals kraanvogels en zelfs ooievaars.
    Ennuh....geniet van al je hobbies Joke!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Los lemures siempre han llamado mi atención, especialmente por su comportamiento en grupo, aunque también puedo estar influido por el hecho de que, al parecer, se encuentran en la línea de nuestros antecesores.
    Un abrazo,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Joke
    Wat een vertederende plaatjes. Ja als het rustig is kun je op je gemak fotograferen.
    Groeten Bets

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Joke, wat een schitterende serie van de Ringstaartmaki's.
    Wat een fotogeniek dieren zijn het toch.
    Foto 5, 6 en 7 vind ik echt super.
    Mooi park dat Avifauna, ik ben er ooit een keer geweest toen onze eerste hond was overleden, je mag er niet met een hond naar binnen.
    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooh wat een geweldig mooie serie Portretjes van de Ringstaartmaki's !! Compliment heb je echt fantastisch in beeld gebracht. En jouw broekspijpen hebben wellicht een leuk kleurtje ?? Leuk verhaal in ieder geval.
    Ook leuk om te horen dat je in een koor zingt, en in een met 800 personen lijkt mij helemaal een giga geluid/belevenis. Zelf zing ik ook met veel plezier in een koor.
    groetjes, Truus
    En bedankt voor het toevoegen van de nw. site / fijn te horen dat de flessen zo in de smaak vallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Aww, they're adorable! Your photos are awesome. Take care!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie serie en wat zijn het leuke dieren, ik vind hun ogen zo sprekend. Avifauna is best bij mij in de buurt, ga daar toch maar een keertje kijken, ook voor de (roof)vogels en vooral de uilen.....
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hi Joke, Enchanting place and lovely photo's. Regards Mike.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Joke, heb ik toch helemaal je vorige post gemist!! Ik snap niet hoe dat heeft kunnen gebeuren! Maar wat kan jij toch prachtige foto's maken!
    En ook deze weer: zo goed geschoten op het goede moment.....vooral die met die pootjes voor het gezicht!
    Ik snap dat je minder gaat bloggen: er is meer in het leven hè! Maar ik hoop dat je niet helemaal op zult houden: ik kijk te graag naar jouw foto's (behalve als ik er ééntje mis, haha)

    groetjes Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Joke,
    Ik dacht ohhh foto 3 is echt de topper van deze blog, totdat ik foto 5, 6, en 7 zag. Zo prachtig! Geweldige foto's heb je gemaakt! Ik hoop dat je dus af en toe blijft bloggen, want ik geniet hier zo van!
    Maar leuk te horen dat je ook met fijne andere zaken druk bent. Lekker afwisselend en gezellig.
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Preciosas fotografías, Joke, la definición es estupenda.

    Saludos.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Echt schitterend mooie foto's heb je gemaakt van Ringstaartmaki. IK kijk graag naar jou foto's dat jij altijd zo mooi doet. Ik vind je alle foto's mooi. Wat leuk dat je koor zingt. Het nogal wat 800 mee gezongen. Heel bijzonder doet om te doen. Je gaat met ander dingen doen. Nog bedankt voor lieve reacties bij ons. Het blijft nog zwaar. Elke dag gebeurt wat. Fijne dagen.
    Groetjes Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een hele fraaie serie foto's Joke, opname 3 is mijn favoriet hoor...prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. veldig søte :-) og flotte bilder Joke !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Joke,
    Avifauna biedt volop kansen om mooi plaatjes te maken. De maki's doen het altijd goed. Jij scoort hier hoog met deze reeks beelden.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wonderful photographs, Joke, with brilliant attitudes!
    N°3 is an absolute winner nd 5 is also excellent!
    It is very rewarding to go to a park like this, you can that kind of quality pic you wouldn't get easily in the wild, not mentioning the price of the trip to get to Madagascar! LOL!!
    Keep well dear friend :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtige serie laat je hier zien van de Ringstaartmaki's, Joke!
    Je zou er zou bij willen liggen... zo knusss :-))))
    Lieve groetjes, Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hallo Joke, wat een prachtige foto's van de maki's. Nummer 3 en 4 zijn mijn favorieten. Veel plezier met het zingen :)
    Groeten,
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ohhh wat een mooie serie Joke.
    Pracht foto's, nr. 3 / 5 en 7 vind ik het allermooist.
    Volgende keer een andere broek aan doen ;-))
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtige serie Joke. Foto 5 is mijn favoriet, ze liggen lekker gezellig knus te wezen daar.
    Gr Jan W

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Joke,
    schitterende foto's laat je hier weer zien. Foto's 5, 6 en 7 zijn echt vertederend. De structuur van de haartjes komt hier goed uit. De laatste foto is echt heel leuk!
    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hai Joke,

    Wat een paar prachtige foto's van de maki's zeg. Ik denk dat foto 5 en 6 nog mooier worden wanneer je ze in zwart/wit doet. Nummer 3 is ook zo'n leuke. Net op het juiste moment afgedrukt. Hele mooie serie.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Je bent een ongewenste bezoeker :-)! Wat een heerlijke foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hallo Joke,
    fijn al die hobby's, maar ja... een dag heeft maar 24uur :)
    Jouw fotografie (hobby) blijf bijzonder aangenaam om naar te kijken. Geweldige Ringstaartmaki-serie waar nr.3 mij het meest aanspreekt.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Joke, je foto's zijn weer topscherp en mooi. Ik zit ook in een blogimpasse vanwege veel zorg en het regelen van een erhuizing, dus de blog en het fotograferen schiet er bij in. Ik kijk ook bij iedereen maar niet aldoor. Het is niet anders en er komen vast weer andere tijden. Veel plezier ook met je andere hobby's!

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi Joke, O ze zijn zo leuk de ringstaartmaki's. Hier in de buurt was een papegaaienopvang waar ze zaten en waar je in de kooi mocht lopen. Moeilijk belichten met het zwart en het wit, zeker als de zon schijnt. Maar dat is je goed gelukt. Ik vind nr 5, 6 en 7 helemaal top! Zo lief en vertederend.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoi Joke,

    wat een prachtige serie van deze ringstaartmaki's.
    Grappig om te lezen dat ze je broekspijp nogal vervelend vonden of juist heel interessant hihi... Je foto's zijn echt top en dan met name foto 3, 5, 6 en 7. Die springen er echt bovenuit. Klasse.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hoi Joke,

    Wat zijn ze fotogeniek deze ringstaartmaki's en wat heb je ze prachtig gefotografeerd. Foto nr.1 vind ik al een hele mooie, messcherp, mooie compositie en heerlijk afgewerkt. En wat een mooi licht had je overigens bij alle foto's. Foto's nr 5 en 7 zijn mijn favorieten, ik vind ze top.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wow, wat een een prachtige serie van deze dieren. Heerlijk om naar te kijken.
    Veel plezier ook met je zangbezigheden.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hello Joke!:)If there was ever a time to say WOW, it's now!! They are all stunning captures,... but my favourites are the 7th photo, the 1st, and the group images because I can almost feel the warmth radiating from their fur,...having said that, I really don't like saying I have favourites because they are all wonderful.:=)
    Warm Regards!:)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. tijd, dat komen we allemaal te kort heb ik het idee. Wat zijn het akelige beesten om je te pikken zodat je even een ander plekje gaat zoeken. De serie aapjes is vertederend geworden, ben er ooit één keer geweest, ook zo genoten, net als je foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hallo Joke,
    Werkelijk práchtig! Dieren fotograferen is denk ik leuker dan mos...
    Foto 3 is mijn favoriet, om dat handje. Maar ik vind alle close-ups bijzonder. Je had inderdaad mooi licht, maar daar heb jij kijk op - ook in je andere foto's.
    Genieten!
    Groet, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Great pictures from what is obviously a wonderful place to visit.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een prachtig blog Joke, eerst al zo'n vermakelijk verhaal, bijzonder dat aldie vogels het p jouw broek hadden voorzien. En wat een leuke serie foto's, waarbij foto 5 en 7 mijn favorieten zijn, 5 vind ik een heelmooie compositie en ja die oogjes van foto 7, daar smelt je toch voor!
    Natuurieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ze zijn echt super mooi geworden Joke lieve groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Hoi Joke, je blogtempo moet je gewoon lekker helemaal zelf bepalen, er is inderdaad meer in het leven dan bloggen, even een time-out beviel mij de laatste maand zelfs heel erg goed.
    Mooie serie heb je hier weer neergezet, vooral het intieme van nr 5 en 6 vind ik erg mooi.

    Groetjes Loes

    ps Het was écht leuk om elkaar eens te ontmoeten!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Excelente recorrido fotografico de estas bellos animales, un gran trabajo fotografico, un fuerte abrazo.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Hi Joke, Nice series you´ve got here ! Hope spring is coming to you soon (perhaps already ....)

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Hello Joke, it was so nice to see you today.:)I just came to say Hi, and look at your Ring-tailed Lemurs again. Have a great weekend!:)

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Beautful pictuers of the lemurs.

    Best wishes,
    Erik

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Hello,
    Those pictures are amazing!
    I saw lemurs in a park in France called The felins park. There are mainly felins as its name refers but also a few species of lemurs.
    Have a nice day

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Happy Easter Joke.:) I hope all is well!:)

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Boa tarde, excelente selecção de foto bem captadas, desfrutar destes belos momentos fotográficos é maravilhoso.
    AG

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Heerlijke fotogenieke beestjes zijn dat toch, die ringsaartmaki's. Nrs 1, 3, 5, 6, 7 zijn supermooie plaatjes.
    Groet, Dick

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Wonderful picture of the lemurs!
    The lemurs are so cute especially when they rest all together. Really like these charmig animals.

    Have a nice weekend,
    Erik

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Hello,
    I hope you're ok, since it's been a little while that you haven't posted a post.
    Have a nice day

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Hello,
    Those are wonderful animals!
    Have a nice day!

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Very beautiful photos! I hope you are doing well. I haven't seen your posts in a long time. Greetings and best wishes from Montreal, Canada. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  50. May we display your header on our new site directory? As it is now, the site title (linked back to your home page) is listed, and we think displaying the header will attract more attention. In any event, we hope you will come by and see what is going on at SiteHoundSniffs.com.

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Prachtig verhaal Joke van de pikkende haan en gans!!
    leuk dat je een jaarkaart hebt, neem aan dat je dus ook dichtbij
    woont en zo maar eventjes heen kunt rijden of misschien wel fietsen...
    Heel opname heb ja van de Maki's..leuk dat je daar de tijd dan hebt om te zitten, meest al als je in een dierentuin bent wil
    je weer verder voor nog meer foto's..

    Mooie pose en prachtige scherpte!! leuk weer eens op je blog te zijn, ben hier ook een poos niet geweest! kost toch wel veel tijd hè, Bloggen FB en Zoom, heb er soms haast een dagtaak aan!!

    Ik zie wel ergens foto's van je voorbij komen...

    groetjes Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Wat een prachtige foto's Joke ik heb ervan genoten lieve groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Hoi Joke!
    Wat een prachtige en scherpe foto's heb je gemaakt! Ik kom ook vaak in Avifauna! Vind het heerlijk om te zien hoe die beestjes leven.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.